Den 27 maj 2008

Idag har varit en hyfsad dag. Vädret har varit helt underbart, men på sätt och vis får det mig bara att må dåligt över att medan alla andra blir allt brunare blir jag typ blekare. Shit, vad jag är blek... Jaja. Förhoppningsvis slipper jag hudcancer i a f.

Här är dagen:

Vatten: Dåligt med det idag. Ingen, förutom de till måltiderna. (Kommer väga mindre imorgon på morgonvägningen, eftersom jag säkert har tappat ett kilo i vatten. Låt er inte luras!)

Sömn: Natten till idag sov jag gott, men för lite. Promenaden varade till efter midnatt, och sista gången jag tittade på klockan var hon 00:48. Gick upp 07:15 i morse. (Mitt sömnbehöv är mkt större än så!!!)

Mat:
Frukost: 2 dl filmjölk, 1 smulat knäckebröd (ist för müsli), 2 skivor honungsmelon
Fika: 1 mellan latte och 2 skivor nätmelon
Lunch: 1 slev vegetarisk gryta, halv tallrik rårivna morötter och sallad (isbergs och gurka), 1 knäckebröd
mellanmål: 2 Jona Gold (supergott äpple!), ca 4 skivor melon (totalt idag en halv honungsmelon)
Middag: Rökt lax i crème fraiche. bandpasta (lite av det, vill inte äta kolhydrater i enlighet med den palolitiska kosten), mycket stekta primörer (sparris, champinjon, squash, purjolök), 1 knäckebröd
Kvällsfika: 2 Granny smith (äpplen)


Träning: Ingen träning idag, förutom att jag sprang runt på stan och letade efter ett par balskor i ca tre timmar.


__

Dagens synd var nog alla äpplen. Jag älskar frukt, och speciellt äpplen. Kan äta flera kilon per dag, men försöker att hålla ner fruktkonsumtionen på en rimlig nivå. Försöker hålla mig till max 6 frukter om dagen.  En annan dålig sak med idag var att jag inte drack tillräckligt med vatten, ska försöka dricka 1 - 1,5 liter imorgon (för mkt är inte bra...). Dessutom tränade jag ingenting idag, men det tänker jag inte ha dåligt samvete för. JAg har balen nu i helgen, och jag har ingen lust att samla på mig ngra snygga blåmärken lagom tills dess. Har redan skoskav efter dagens shoppingrunda.

Dagens applåd var att jag inte har ätit ngt direkt onyttigt idag, (förutom latten) trots att jag kände suget på kvällen. Räddade det genom att gå upp på mitt rum och lyssna på musik och pyssla. Det funkade!


___

Min vikt?
Jag väger mig ungefär 2 ggr per dag (ibalnd mindre, ibland mer), och jag har legat ganska stabilt de senaste månaderna. (förutom i mars då jag gick ner ett par kilon)

Eftersom jag vet precis hur det är, att man googlar och försöker hitta sidor som kan peppa och som man kan jämföra sig med tänker jag inte skriva ut min vikt. Däremot kanske jag skriver ut hur mkt plus och minus jag ligger. Därför kallar jag den vikt jag har idag, och som jag har haft ett par månader, för X.


Nu ska jag sova.
Hoppas ni, vilka ni nu är och om ni nu finns, också sover gott i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0