Den 26 mars 2009

Hejhej.
Ja.
Då sitter man här igen.
Läst igenom mina gamla blogginlägg och seriöst orkar jag inte med mig själv.
Men nu när jag har träffat F så måste jag anstänga mig lite.

Delmål 1: 55 kilon.

Tyck att jag är en fet ko, visst gör det, och säg det gärna till mig.
Då kanske jag går ner mina skrämmande 58(!!!!!) jävla kilon.

Hur?
Dricka vatten, äta var tredje timma, och öka på träningen (även om min fittsjukdom gör att jag itne kan träna som det är i nuläget).

Till sommarn hoppas jag att jag inte behöver skämmas för min kropp.

Dagens:
frukost: två mackor med smör + salt. Två koppar te.
mellanmål/lunch: tallrik fil + en apelsin + två koppar te
Middag: en halv laxfjäril + en halv deciliter ris + sallas + två apelsiner
kväll: två koppar te + en apelsin ´en macka med smör

VAtten: ingenting.

Träning: nope.

Sömn: dålig

Vad kunde jag gjort bättre? JAg kunde ha ätit mindre. JAg kunde ha skippat brödet. Imorgon blir det filmjölk till frukost. Dessutom för mycket te. Fan.

Jag måste skaffa en plan. Jag ska äta högst 1000 kalorier, men helst 700 - 800 om dagen. Jag vill skapa mig en livsstil.
Äta var tredje timma mellan kl 7 och kl 22 ger:

säg att planera för 800 kalorier:

frukost kl 7 : 200 kcal
mellanmål kl 10: 60 kcal
lunch kl 12: 200 kcal
mellanmål kl 15: 70 kcal
middag kl 18: 200 kcal
kvällsfika 21: 70 kcal

Saker jag kan skära ner på: i teet skall jag inte ha mjölk i längre. Det är fett.

Alltså: enkel minnesregel. Äta var tredje timma. 6 mål per dag. Tre st "större" med 200 kcal st och tre stycken mindre med ca 60-70 kcal st. (motsvarar en frukt ungefär)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0